İçim.
Buz.
Mavi.
Kaybeden gerçeklerin keskin ucunda
Göğe uzanmış, keyfe zehir katılmış
Parlak cilalı elma.
Yâr.
Bir yaz akşamı rüyası kış sabahında.
Terlikleri şak şak.
Ardıma bakmıyorum.
Gördüğüm.
Mavi.
Dur(ma)!
Kayıp gitsin yokuşun sonuna kadar.
Usuldan yürüyüşlerde çığlık sesim.
Dan dan!
Mavi.
O kadar da değil canım.
Altı üstü dört tekerli araba
Yol zaten yapım aşamasında
Enkaz dolu geçtiğim yolların manzarası
Badanası yok elbette çoğu yapının.
Olanlar ise
Mavi.
Şimdi umut dolu bir bakış açısı mı gördünüz siz?
Mavi hiç kederle yoldaş edilir mi?
Değil mi?
Bende öyle düşündüm zaten.
Katladım.
Mavi.
Katlandım.
Mavi.
Soldu yeşil.
Kaldı.
Mavi.
6 yorum:
Çok genel bir ifadeyle şiirde mavi sanırım kederi, hüznü anlatıyor, beklenilmeyen gerçeklerle yüzyüze geliniyor, keyfe zehir katılmış derken, yazar kadın olduğuna göre zehir başka kadını anlatıyor olmalı, mutlulukla arasına başka kadın girmiş, terlikleri şak şak mısrasıda bu düşünceyi destekliyor, ardıma bakmıyorum derken büyük bir hayal kırıklığı neticesindeki kaçışı anlatıyor, sonra o kadarda değil canım derken kendine biraz moral vermeye çalışıyor, altı üstü 4 tekerlekli araba derken öyle sanıyorum erkekler kast edilmiş, yol zaten yapım aşamasında mısrasından anlıyorum ki evli değiller, ortada umut dolu bir aşk vardı, enkaz dolu geçtiğim yolun manzarası mısrasında bu aşkta inişler çıkışlar olmuş sanki sonunda bu keder bekleniyormuş hissi var, badanası yok elbette çoğu yapının mısrasında badana eski bir kavram olduğu için eski aşkları ifade için özenle seçilmiş gibi geldi bana, çoğu aşkın sadece gösteriş için yaşanıyo olduğunu vurgulanmış yağlı boya saten boya gibi şık ama yüzeyi sağlam olmazsa dökülen cinsten, tüm bunlardan sonra okura soruyor umut dolu bir bakış açısı mı gördünüz siz? diye ve hiç kederle yoldaş edilir mi derken de yıkılmayacağını her şeye rağmen hayatın devam ettiğini vurguluyor sanırım aynı zamanda bu mısra okura tavsiye niteliği de taşıyor, şair yeşilin solmasından bahsetmiş, yeşilin solması aşk ve umutları için bahar ve yaz mevsiminin bittiğini, sonbaharın geldiğini anlatmış gibi ama eğer şair yeşil gözlü ise gözlerindeki ışıltının söndüğünü anlatmışta olabilir yada ikisi birden, sonbahar veya ışığı kaybolan yeşil gözler ve geriye kalan sadece keder, hüzün, karamsarlık, aynı zamanda bir edebiyat mucizesi güzel bir şiir…
yazma çabanız takdire şayan ..
ancak bu bence çok sembolik bir şiir olmuş .. yani anlamı oldukça kapalı ..
ve sembolist şairlerin aradan zaman geçtikten sonra kendi şiirlerini dahi anlamadıkları geldi aklıma ..
mevsimine göre güzel şiir güzel olmuş duyguların hayallerin hebsi burda
yine kelimelere dans ettirmişsiniz. şimdi maviyi sizi üzdüğü için renklerimin arasından cıkarmalı mıyım yoksa size mavinin aslında huzur veren taraflarını göstermeye mi calışmalıyım? sanırım su anda tüm teorilerimi red edeceksiniz. merak ediyorum sizin yazınızdaki kırgınlık mı yoksa kızgınlık mı? her ne ise yazmadan önce iyi düşünün bizi renklerimizden bu kadar cabuk vazgecirmeyin. yazılarınızı takip eden biri olarak sunu diyebilirim ki bence hergün her şeyi yazmalısınız. çünkü ben sizi takip etmeye cok alıştım. sizi çok başarılı buluyorum ve her şeyin gönlünüzce olmasını diliyorum. dediğiniz gibi
'altı üstü dört tekerli araba'
fazla söze gerek yok sanırım.
Dur(ma) sakla(ma) yazma(ya) devam et..
mavi
buz
soğuk fakat temiz, pırıl pırıl,
soğuk fakat birazdan çiçek çıtlatacak gibi dallarında sonra kiraz olacak sanki, mavi yeşile, yeşil kırmızıya gebe..
sakın Dur(ma) sakla(ma) yazma(ya) devam et..
ellerine ve ellerine yaz emrini veren kalbine sağlık..
bütün yaşanmışlıkların gizemi olsa gerek bu mavi...kelimelerin zehir zemberek yaktığı kalbimin içinde bir acı,yokluk...bir kadın için varlık belkide...ya da kalbinin en ucra köşelerine sakladığı karmaşık bir dünya...bilemeyiz biz maviyi..o fatma mın mavisi..nasıl o benim için maviyse..demek ki evet ...herşey mavi..göremeyiz..ve asla bilemeyiz...çünkü o mavi bir aynanın içindeki hayalet siluet...gerçek olan ne yaşıyorsa adına mavi dediği..siyaha inat!!--soner--
Yorum Gönder