19 Haziran 2009 Cuma

PAPATYA DÜŞÜ

Bir sürü zaman gerek,
Yarıda bıraktığım sözcükleri tamamlamak için.
Zaman gerek sevgili
Dudağımdan izini
Ellerime sinmiş kokunu unutmak için.
Öğle sıcağının altında
Yeni hayallerle yola çıkmak için.
Karşı kıyıda kalan papatyaları,
Saçlarıma takmak için.
Zaman gerek sevgili.

Her yaz günü düşüm böyle değil inan ki
Hep kırlarda dolaşmıyorum bilesin.
Bazen yalın ayak koşturduğum caddeler,
Bazen tığ topuk yürüdüğüm toprak yollar oluyor.
Afilli gülümseyişler takınıyorum yüzüme,
Çapkın bakışlar atıyorum tanımadık yüzlere.
Bir yaz günü hayali kurmayı unuttuğum da oluyor,
Kar altında çiçek ektiğim de 

Zaman gerek sevgili,
Bütün yalnızlara.
Kendi adımdan başka bir ada tutunup kalmak için.
Yatak altı tozları silmek için bir çırpıda
Fare tuzakları kurulmuş köşelerin
Bir türlü gelmeyen konuklarına,
İşte yakaladım seni diyebilmek için.

Markası ne olursa olsun,
Hepsinden aynı tadı alabilen nadir insan modunda
Bir sigara daha yakıp,
Bilmem bu sondan önce kaçıncı sigara olacak
Öhööö nöbetlerine tutularak ve gerçekten garip bir keyifle
Söz veriyorum bu işi kökünden halledeceğim.
Yani içmeyeceğim şu mereti.

Zaman gerek sevgili,
Otuz sekiz hayalden birine ulaşmak için.
Kaplumbağa hızında tavşanı geçmek için.
Yaşasın bugün yine harika,
Ve sen beni seviyorsun ne güzel
Ne güzel bir aşksın sen
Diyebilmek için,
Zaman gerek sevgili

Üst kat komşumuzun oğlu yine iş başında
Yani talan ediyor ortalığı
Belediye işçilerinin çıkardığı ses hiç kalıyor
Onun susmak bilmeyen haylaz sesi yanında
Çıkıp balkona,koysam elimi belime
Ağır abla sesimi de alıp yanıma
Bana bak çocuk,yeter desem mi acaba?
Yok yok! Yemin ediyorum kırar camları
Annesi üst kattan balkonuma silkeler pis halılarını
Vazgeçtim.Bu düşünce zararlı bana
En iyisi giyinip çıkmalı evden
Oh nihayet geldi aklım başıma

Zaman gerek sevgili,
Kırılgan düşlerimde ayakta kalabilmen için
Yürüdüğün yollarda elinden tutmam için
Gidersen unuturum her şeyi
Ama dedim ya zaman gerek unutmak için.

Hiç yorum yok: