31 Ağustos 2009 Pazartesi

ZERZEVATÇI

Tebeşiri alıp elime çizmeye başlıyorum.
Birler, ikiler, üçler.
Çok sakin  bugün sokak, 
Kimseler görünmüyor  ortalıklarda.
Oyun arkadaşlarıma sesleniyorum.
İçimden, çıkmıyor sesim.
Dörtler,beşler,altılar.
Ayşe geçiyor yanımdan,korkuyorum.
Büyümüş kocaman kız olmuş
Eyvah diyorum. Evlenmiş!!!
Ayağımdaki takunyalara bakıyorum.
Zerzevatçı peşinde koşturmak için 
Özenle yapılmışlar sanki,
Bakıyorum göremiyorum.
Ayaklarım büyümüş
Ellerimi kim çalmış, 
Puantiyeli eteğim nerede?
Saçlarımın örüğünü çözmüş biri
Bir koşu gidip anneme haber vermeliyim.
Anne! Anne! Anne!!!
Açılmıyor kapı , zile yetmezdi boyum.
Hayret ulaşabiliyorum.
Cebimde bir şıngırtı.
Bu nasıl olur?
Anahtarlar bende.
Ve kapıyı açabiliyorum.
Eşyalarımızı çalmışlar,
İmdat soyulmuşuz.
Belki de bu ev bizim değil derken,
Babam giriyor içeri
Bakıyor uzun uzun,
Hiçbir şey söylemiyor.
Bu eşyalar kimin diyorum,
Nerede bizimkiler?
Susuyor.
Rüzgar uçuşturuyor tülleri,
Dışarıyı görebiliyorum.
Emine çıkıyor balkona,
Yanında iki çocuk, anne diyorlar ona.
Babama bakıyorum. 
Susuyor.
Yüzünde garip bir hal var.
Çizik çizik olmuş,
Kavga mı ettin diyorum,
Hani arkadaşlarınla falan?
Sarılıyor.
Annem geliyor nihayet,
Ama saçlarına ne olmuş ?
Kim boyamış bu renge ?
Yaşlı görünüyor.
Anne diyorum. Ağlıyor.
Odama gitmek istiyorum.
Hayır yok!
Odam kayıp, tutuyor elimden 
Yatırıyor kocaman bir yatağa
Anne , neler oluyor söyle diyorum?
Ağlıyor.
Başucumda parfüm şişeleri,
Çerçevede fotograflar,
Evet bu benim.
Yaşasın bu benim.
Ama bu kim? Bana benziyor.
Alıyorum elime bakıyorum.
Silgi kokmuyor odam,
Papuçlarım büyümüş
İçimde bir cinayet çığlığı,
Koşturup duruyor insanlar.
Simit alalım mı Fatma?
-Ben iki tane alacağım.
Neden?
-Çünkü çok acıktım.
-Büyüyünce de simitçi olacağım.
Yediler, sekizler.
Gözümde bir karanlık,
Dilimde ezilmiş kelimeler.
Zerzevatçı geldi. Zerzevatçı.
Bana bir kilo üzüm lütfen,
En küçüklerinden.

1 yorum:

Adsız dedi ki...

Yorumlarınızı çok güzel bulduk ve begendik klima tamiri olarak başarılarınızın devamını diler.