26 Kasım 2008 Çarşamba

KÜÇÜLEN DÜŞLERİMDE BÜYÜYEN ÇOCUKLUĞUM

Dedemin eskileri yok etmek için bir dere kenarı vardı.
Bütün eskileri oraya götürür, yakardı.
Babaanmem kızardı ama o yapardı.
Her defasında gülerdim.
Dedem babaannemin anılarını yakardı
Babaannem dedeme bakardı.
Ben gülerdim.
Evin bahçesindeki dut ağacına salıncak kurardık
Gökyüzüne uçardık.
Kahkahalar atardım bütün köyü inleten
O zaman sen yoktun. 
Ben vardım.
Küçük bir kızken.
İstanbul'un yoğun trafiğinde,
Salı pazarı girişinde,
Hemen Doğancılar'ı geçince, aşağıda sahilde.
Okula giderken,
Annemin yaptığı fındıklı kurabiyelerden alırdım elime,
Tadına doyum olmazdı.
Akşam eve dönüşte teyzem olurdu.
Uzun yıllarının hikayelerini dinlerdim.
Öylece uyuyakaldığımda hep güzel şeyler görürdüm rüyamda.
O zaman bütün sabahlar keyifliydi.
Önlüğümü giyerken arkadaşlar beni beklerdi.
Hele mevsim kışsa kar beni hep hasta ederdi.
Leblebi tozu yerdik ne büyük keyifti.
Babamın iş dönüşü getirdiği çikolatalar hepsinden güzeldi.
Çilekleri yıkardı yazın temizlerdi, haydi oyuna ara verin derdi.
Bisiklete binerdik arkadaşlarla ,Çengelköy yolunda,
Her defasında yarışırdık ve illa birimiz düşerdik.
Kına geceleri olurdu mahallede,
Biz, orada dağıtılan çerezleri almak için
İlk konukları olurduk bütün kına gecelerinin
Bizden büyükleri anlamazdık, bu tören neden?
Bir kız ağlarken eğlenen bu insanların nesi var derdik.
O kızı oradan kurtarabilir miydik?
Boşver derdi içimizden biri oyunumuza dönerdik.

Saklambaç oynardık.
Saklanmayı biz o zaman öğrendik.
Ben küçük bir kız çocuğuydum.
Sen yoktun.
İp atlardık sokağın ortasında,çekirdek çıtlatır,ciklet çiğnerdik
En büyük balonu kim yapacak diye iddialaşırken çok güzeldik.
O zaman sen yoktun. 
Ben vardım. 
Küçük bir kızken.
Takunyalar severdim.
Kırmızı papuç giyerdim.
Bakkala giderdim.
Ekmeğin ucunu yerdim.
Saçlarımı örerdim. 
Gülerdim hep gülerdim.
Ben büyüdüm mü?
Büyüdüm.
Acım büyüdü.
Hepimiz büyüdük, kocaman olduk.
Biz büyüdük savrulduk
Biz büyüdük unuttuk
Biz büyüdük ağladık
Biz büyüdük öldük.
Sen büyüme içimdeki küçük kız, biz yeterince büyüdük.

1 yorum:

Adsız dedi ki...

çok çok çok güzeldi...